donderdag 28 maart 2013

" Book ; Harlan Coben - Verloren. "

Vanochtend heb ik dan eindelijk mijn boek uitgelezen, waar ik echt al 2/3 maanden in aan het lezen was! De laatste tijd had ik het gewoon zo druk, dat ik helaas helemaal niet meer aan lezen ben toegekomen . Maar ik moet wel zeggen, het was wel echt een top boek zeg! Want ik lees eigenlijk altijd literaire thrillers, omdat dat soort boeken me gewoon het meest interesseren. Dan blijf je tenminste lezen omdat het zo spannend is!


Harlan Coben is een Amerikaanse thrillerschrijver die al veel thrillerprijzen op zijn naam heeft staan. Een van zijn vele boeken is zelfs al verfilmd en heet Ne le dis à personne, in het Nederlands Niemand vertellen. Die film ga ik binnenkort zeker even kijken!


Het boek Verloren gaat over Myron Bolitar. Hij heeft nadat de affaire met Terese Collins ten einde kwam, niets meer van haar gehoord. Tot haar overwachte telefoontje, waarin ze hem smeekte om naar Parijs te komen, wat hij deed. 

Daar vertelde Terese hem waarom ze plotseling nergens meer te bekennen was en dus ook uit zijn leven was verdwenen. Ze vertelde over haar pogingen om zwanger te worden, over de geboorte van haar dochter Miriam en over het fatale ongeluk dat er voorzorgde dat ze in een klap alles kwijt was. 

Als Myron in Parijs aankomt, blijkt het dat Terese verdacht wordt van de moord op haar ex-man. Het politieonderzoek onthult bovendien een lang verborgen familiegeheim. Op de plaats delict zijn bloedsporen gevonden van de overleden dochter van Terese en haar ex. 

Myron staat er alleen voor om Terese onschuldig te bewijzen. Maar tijdens zijn zoektocht komt hij achter wereldschokkende geheimen. 


Ik vind het boek zeker aan te raden voor de mensen die van lezen houden en vooral voor wie thrillers leest. Het is spannend en je zit na een paar bladzijdes al helemaal in het verhaal. Het boek is in 2009 uitgebracht in het Nederlands en bevat 333 bladzijdes. 


Dus, ik ben opzoek naar een nieuw boek dat ik kan gaan lezen, iemand tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten